Informasjon om pålegg om opprydning i avløpsforhold
En del av våre medlemmer har mottatt brev fra Frogn Kommune vedrørende avløpsforholdene i forbindelse med våre hytter og krav om utbedring.
De som har meldt seg på fellesløsningen for helårsvann og avløpsordning, må selv ta kontakt med Frogn Kommune. Se vedlagt skriv mottatt av fra Miljøkontoret i Frogn Kommune:
Informasjon om pålegg om opprydning i avløpsforhold
Alle hytteeiere på gårdsnummer 59 som ikke har avløpsløsning etter forskriftene, har nå fått pålegg om opprydning i sine avløpsforhold. Hytteeiere som ønsker å være med på Hallangspollens fellesløsning med tilknytning til kommunalt avløpsnett, bes melde inn dette til miljøkontoret. Dette kan gjøres ved å sende en e-post til postmottak@frogn.kommune.no eller ved å ringe 64 90 60 00 tirsdager og torsdager mellom 0900 og 1300. De det gjelder vil da få søknadsfrist tatt bort, mens gjennomføringsfrist vil bli satt til 31.12.2015.
Dersom fellesløsningen ikke skulle bli ferdig innen 31.12.2015, vil ny frist gis til ansvarlig søker direkte, og den enkelte hytteeier behøver ikke søke om ytterligere utsettelse. Om felles løsning ikke blir gjennomført må hytteeiere etablere andre private løsninger. I dette tilfellet må den enkelte hytteeier være forberedt på korte gjennomføringsfrister.
Vi minner om at kran på utside av hyttevegg og biologisk/elektrisk toalett er lovlige, ikke-søknadspliktige løsninger i henhold til lokal forskrift og forurensningsloven.
Vennlig hilsen Kaja S. Moen, Miljøkontoret